30 October 2010

Portion Control - Progress Report 1980-1983

Min Portion Control anlände från Tyskland i går. Mycket vikt för pengarna. Jag hade lätt kramp i armarna efter att ha promenerat hem någon kilometer med kartongen under armen. Men det var det värt. Framförallt är det musiken på skivorna som är lysande. Både exempel på det mer melodiösa och det mer beatorienterade industrial-inriktade Portion. Och själva boxe är ocskå en skönhet. Maffig metalllåda med de 7 skivorna i individuella sleeves inuti. En påkostade och snygg bok med dvd:n i och en t-shirt fanns också i lådan. En liten repa på skiva 1 och lite knaster här och var samt det faktum att mitt certifikat inte var numrerat är det enda som drar ner betyget något litet snäpp, men det är ändå saker man kan förlåta ett litet företag av den här typen. Mycket musik och mycket material för pengarna. CD-boxar känns nästan som ett skämt i jämförelse.

Just nu sitter jag och digitaliserar för min iPod, lite meckigt. Men det här materialet är värt det merjobbet.

No comments: