6 March 2011

Moogbegär

Det slår på ibland. När jag inser att jag inte har någon Moog och aldrig har haft det. Problemet är väl egentligen bara att de flesta maskiner jag är verkligt intresserad av ligger en bra bit utanför mina budgetramar, ens om jag räknar optimistiskt. Det är väl först med Slim Phatty som det dykt upp ett alternativ som jag på allvar kan fundera på. Det enda som sänker habegäret är väl egentligen att inte alla funktioner har en egen dedikerad ratt. Men den lilla erfarenhet jag har av att testa en Little Phatty i musikaffärer säger mig att den här formen av gränssnitt kanske skulle kunna funka. (Jag har en DSI Mopho, och det enda jag inte gillar med den är gränssnittet som fullständigt förgör all kreativitet, ja, det för kanske förresten en ganska stor "enda" grej." Som ett alternativ till Slim Phatty finns ju också Mopho med keyboard, men den har inte den där loggan på fronten ... och ett "riktigt" Moogfilter hade inte suttit fel.

No comments: