7 May 2011

Den sjungande säkerhetskontrollanten

Flög från Berlin igårkväll. Hade på mig en Depeche Mode-tröja med Master and servant-loggan. I säkeherhetskontrollen pekade en vakt plötsligt strängt på mig då jag skulle gå igenom metalldetektorn ... och brast ut i sång! Master and servant, förstås. Han förklarade att David Gahan och Martin Gore också befann sig på Tegel på väg till Frankfurt, och lätt andaktigt att han själv just hade kollat deras bagage. "Cool", sa jag på äkta Berlintyska. Den mest angenäma säkerhetskontroll jag upplevt.

En bonus var ju naturligtvis att det var en DM-låt som faktiskt spelades in i just Berlin. En fråga som jag oundvikligen ställde mig var vad Gahan och Gore gjorde i Berlin tillsammans. Det känns ju inte precis som två killar som frivilligt åker på semester tillsammans.

No comments: