15 June 2011

Leksaksrecensioner

I jakt på presenter till min sons födelsedag snubblade jag över ett fascinerande inslag på YouTube. Jag var ju medveten om alla recensioner av elektronikprylar i allmänhet och musikprylar i synnerhet som folk verkar ha tid att göra mer eller mindre användbara videosnuttar om. Jag blev däremot lite häpen över hur många som ägnar sig åt att recensera leksaker i allmänhet och Star Wars-leksaker i synnerhet. Standardkommentaren i de flesta av dessa verkar vara olika varianter på "which is pretty cool", men jag måste erkänna att jag fann dem en smula användbara, speciellt om man ska beställa prylar online och inte har en aning om skalan på dem. Och sedan slås jag av tanken att det snarare är jag själv än min son som vill ha det här prylarna ... Här är ett inslag med en av de mer underhållande Star Wars-recensenterna, som åtminstone har en skön brittisk accent:

No comments: