26 September 2011

Mark McGuire "Get Lost"

I dag släpptes Mark McGuires nya fullängdare på Editions Mego. Emeralds-gitarristen släpper därmed sin tredje platta på ett år ungefär, den senaste, dubbelsamlingen "A Young Persons Guide To ..." släpptes kom så sent som i våras. I Wire Magazines tämligen hårda sågning av "Get Lost" tyckte man att McGuire inte har fog för att ge ut så mycket, men för min del får han gärna hålla på. "A Young Persons Guide To ..." var lysande och efter ett par genomlyssningar är jag mer än nöjd med "Get Lost". Här har han plockat in mer elektrniska ljud (om det är syntar eller gitarrloopar genom en jävla massa effektpedaler låter jag vara osagt) och har också med sång på två av spåren. De elektroniska ljuden gillar jag, de får mig än mer att längta efter en ny Emeraldsplatta, men sången känns lite mer tvivelaktig även om den är så pass lågmäld och att man står ut. På det hela taget en lyckad platta, framförallt de två första spåren. Och för 4 pund på Boomkat ett givet impulsköp.


Read full review of Get Lost - Mark Mcguire on Boomkat.com ©

No comments: