11 October 2011

Serge Modular

Lite då och då drabbas jag av cravings efter ett riktigt klassiskt modular-system. Som med Club of the Knobs Model 15 nyss. Sen räknar jag efter och kollar vad man kan få för samma pengar, eller rättare sagt för en bråkdel av de pengarna, i Euroland. Och köper kanske en modul till till min eurorack modular, om ens det. (I år har det bara blivit en enda so far: en Make Noise ModDemix.)

Lite då och då är mina cravings riktade mot ett särskilt klassiskt märke. Moog och Buchla i all ära, men oftast är det nog Serge jag dreglar över. En Animal-panel (i princip en komplett syntröst i en rackenhet på 4 höjdenheter) kostar runt 30 000:- exklusive frakt från USA. Det är i sådana stunder jag måste erinra mig att jag faktiskt har en del Serge-baserade moduler i min eurorack, som Make Noise Maths till exempel. Men det är nåt med Sergen och dess banankontakter ändå:

No comments: