25 November 2010

Modulhaveri

Ja, det skulle ju hända nån gång. Jag har haft mitt första modulhaveri i modulärsynten. När jag skulle köra lite slingor från Europa-sequencern i förrgår så svarade inte mitt MIDI/CV-interface (Doepfer A-190-2) på inkommande noter. Sedan började den bete sig ännu märkligare. Varje gång jag stängde av och satte igång systemet lyste LED:n på moduler två gånger och fortsatte sedan att lysa. Det ska den inte göra. Ett mejl till Schneiders och nu ligger modulen i ett litet paket i retur till Berlin. Ska bli intressant att se hur de hanterar ett sådant här ärende. Modulen var knappt ett halvår gammal, så nån form av garanti lär väl gälla. Fördelen med en modulärsynt är att man i alla fal bara behöver returnera den felande länken, så det blir rätt små paket.

No comments: