29 January 2011

Best of 2010

Har ett längre tag funderat på om jag skulle ställa upp ett gäng tio-i-topp listor för året som gått. Nu är januari nästan slut och det börjar kanske bli dags att göra något åt det. Men jag är rätt trött på regelrätta topplistor så jag tänkte köra en lite mer spontan "saker jag gått igång på under 2010-"variant. So here goes, och läs fort för jag kan när som helst få för mig att gå in och redigera detta. (Ska kanske påpeka att jag inte strikt håller mig till saker som kommit ut 2010, utan vad som helst som kommit min väg under året).

Musik
Oneohtrix Point Never - "Rifts" och "Returnal"
Emeralds - Does It Look Like I'm Here
Keith Fullerton Whitman - Generator
Portion Control - Progress Report (vinyl box)
Klaus Schulze - hans mer droniga prylar, t.ex. "Cyborg" och delar av "La Vie Electronique"

TV-serier
Mad Men (här är jag väldigt konventionell, nån gång får man väl vara det också)
Doctor Who säsong 5 med Matt Smith
The Tudors
Eureka
Stargate Universe

Musikprylar
Make Noise Maths
Analogue Solutions Europa
Propellerheads Reason 5
Korg Monotron
Roland Juno-106 (gammal, jag vet, men jag köpte en begagnad i påskas)

Konserter
Depeche Mode/Nitzer Ebb på Globen i januari
Oneohtrix Point Never på Fylkingen i mars
Skinny Puppy på Tyrol i juli
HalloGallo2010 på Kägelbanan i september
Einstürzende Neubauten på Cirkus i november

No comments: