30 March 2011

Mer te i musiken

Jag är en utpräglad tedrickare. Visst är kaffe gott ibland (efter en riktigt fettstinn och vinbemängd middag, till exempel) men te är drycken jag skulle ha klart att klara mig utan. Det är inte utan anledning jag en gång bildade ett syntpopsband som hette Radical Tea Party (det har inget med Tea Party-rörelsen att göra, även om vissa rödnackar på MySpace verkar ha svårt att fatta det) och en av våra demos hette Earl Grey OD.

Nu finner jag till min glädje att tepassionen också smugit sig in i andra musikgenrer. Det är inom den brittiska hip hop-avarten chap hop man kan hitta låtar som Professor Elementals "Cup of Brown Joy". Den här mer eller mindre existerande genren kan man lära sig mer om på David Nessles utmärkta blogg. Det var där jag fick upp ögonen för den.

No comments: